16 ноември 2010

Глиган с ябълки


Продукти:
Глиганска рибица 800 гр.
лук 5-6 глави
ябълки 3 бр./аз съм избрала червени и сладки/
дафинов лист 2 бр.
кимион
черен пипер
сол
масло 50-60гр.
олио /за изпържване на лукът

Начин на приготвяне:
Месото нарязваме на пържолки с дебелина не повече от 1см. Слагаме го в херметическа тенжера и кипваме, но без да слагаме капака. След това сменяме водата и отново прибавяме месото, слагаме сол и дафинов лист. Затваряме и варим до готовност, около 45 мин. Изваждаме месото и го поставяме в съдът, в който ще го печем /аз съм ползвала йенска тавичка/. Веднага го заливаме със сок от една прясно изцедена ябълка и другите две/почистени и нарязани на кубчета/. Оставяме го на страни за около 20 мин.
Започваме да приготвяме лукът. Почистваме го и го нарязваме на полумесеци. Изпържваме до златисто. Прибавяме го и него в тавичката с месото.
Подправяме всичко с черен пипер, кимион, сол и масло.
Печем в предварително загрята фурна на 200-220 градуса, за около 40 минути.

За гарнитура направих пържени картофки.
Ябълките придават приятен сладникав вкус!

15 коментара:

  1. Поне опърли ли го. Да не е с четината.

    ОтговорИзтриване
  2. Смислен въпрос...
    Ако сте прочели рецептата, щяхте да видите с какво месо е направена... По рибицата няма четина!
    Поздрави и благодаря за посещението!

    ОтговорИзтриване
  3. Ихаааааа!Страхотно изглежда!Снимките са супер!

    ОтговорИзтриване
  4. Благодаря ти, Гери!
    Взех се малко в ръце, че този блог остана много на заден план...
    За снимките има още какво да се желае, но...
    Не мога да ги аранжирам добре и това си е...
    Благодаря за посещението и за коментара!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Гледам, ЛилИнцето и тук се е разписало ;-))))))

    Поздравления за снимките Kemerova

    Каква ти е постановката на осветлението?
    (въпросът не е кулинарен, ама...)

    ОтговорИзтриване
  6. Евгени, благодаря ти!
    Тук определено се заиграх със осветлението...
    Снимките са правени в 20ч вечерта, и до сега никога не бях постигала толкова светли и ясни кадри... Факт...
    Камерата на статив, светкавицата е насочена в тавана, отражател, който хваща отразената светлина...
    Не знам дали ще ме разбереш, че не съм по обясненията много...
    Ако имаш още въпроси, моля!
    С радост ще ти отговоря!
    Поздрави!

    ПП: Редакцията във Фотошоп е само слагането на логото...

    ОтговорИзтриване
  7. Понял :-)
    Ще се повторя- много добре е станало с осветлението по този начин!

    ОтговорИзтриване
  8. Благодаря ти, отновооо!!!
    Аз даже повторих осветлението при още една рецепта в същите условия... Резултата е същия...
    До сега винаги избягвах да снимам вечер, защото ставаха тъмни, но откакто открих Светлината...
    Дано подобря и аранжирането, че там съм доста зле...
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  9. Люба, снимките са супер, ама мен повече ме привлича това сниманото в чинията....направо ти завиждам за дивеча на твоята трапеза!
    Слънчево настроение ти желая, като снимките!
    Мария

    ОтговорИзтриване
  10. Люба, впечатлена съм! Повече от постижението в кулинарен аспект, но и не малко от снимките:) Иска се доста майсторлък за дивеча, но за теб вече съм убедена, че си му хванала "цаката"!
    Поздравления!
    Evilpolly:)

    ОтговорИзтриване
  11. Пепеляшка, благодаря ти!
    Поли, благодаря ти и на теб!

    Определено съм му хванала "цаката" и вече смело експериментирам... Има хора, които не вярват, че дадената от мен рецепта "става за ядене"... Но всеки, който е опитал моя рецепта, остава приятно изненадан...
    Иначе не съм много за завиждане... Само една жена на ЛОВЕЦ може да разбере за какво говоря.
    Също така е важно да бъдем отговорни относно изследването на месото от Дивото прасе. Никога не трябва да пренебрегваме това, защото трихинилозата е много коварна...

    Поздрави и усмихната седмица ви желая!

    ОтговорИзтриване
  12. Люба, а жените на ловците също са два вида - тези, които се справят с месото и тези, на които мъжете се справят с него. Явно сме от едната страна на вида :))) Понякога мразя неделните зимни вечери. Удоволствието да ти оценят приготвения дивеч обаче заличава тези лоши мисли.
    Месото обаче изглежда много апетитно и с ябълката - интересно като вкус. Правила съм питомно, но следващия път ще приготвя и глиган така.
    Снимките ти са много хубави - и не само тези, другите ти блогове също ми харесват.
    Поздрави и хубави почивни дни!
    Пепа

    ОтговорИзтриване
  13. Благодаря ти, Пепа!
    Малко късно виждам, че си писала... Не съм редовна в този блог...

    Хубаво е, когато всичко по чиниите бъде изядено и искат още... Това е най-важниия показател за вкусно и додбре сготвено ястие!
    Поздрави и за теб!

    ОтговорИзтриване
  14. Днес открих този блог и тази рецепта. Първо да честитя Новата година. Дано да е честита.
    Чудесна рецепта. Точно ми подариха малко месо от глиган. Много харесвам комбинацията от месо, лук и ябълки. Браво.

    ОтговорИзтриване
  15. Добре дошла, elidrag!
    Честита Нова година и за теб!
    Ще се радвам да споделиш дали ви е допаднала.

    Поздрави!

    ОтговорИзтриване