02 октомври 2009

Задушен фазан с целина


Продукти:
1 фазан
1 глава целина
2-3 големи моркова
4 глави лук
листа от целина/може и суха
1 зеленчуков бульон
100 мл. бяло вино
масло
олио
300 гр. гъби

Начин на приготвяне:
Фазанът разрязан на порции, се запържва в масло, докато побелее месото. След това сипваме виното, прибавяме зеленчуците/без гъбите/ нарязани на едро. Доливаме гореща вода с два пръста над продуктите, добавяме бульона и оставяме да се задушава. Ври около 1ч и 30 мин./може и 2ч./ до готовност на месото.
След това изваждаме внимателно месото в отделен съд. Останалите зеленчуци охлаждаме леко и пасираме на гъст сос.
Гъбите нарязваме на лентички и изпържваме в масло и олио.
При сервиране слагаме порция месо, заливаме със соса и посипваме с гъбите.
* Според мен, ще стане по-крехко ако се свари ястието в херметическа тенжера. Месото на фазана е сухо и твърдо, заради това му трябва по-дълга термична обработка. Тогава времето за варенето в херметическата тенжера ще е не повече от 30 - 40 мин.

4 коментара:

  1. Люба, предимно коментирам във фотографския ти блог, но... мълчанието ми тук не означава неодобрение, напротив! Възхищавам се на всичките рецепти с дивеч!
    В детството ми, на трапезата вкъщи често имаше дивеч - предимно глиган.. Хубави времена бяха :-)))

    Поздрав сърдечен!

    ОтговорИзтриване
  2. Привет!
    Благодаря за рецептата.Отскоро приготвям фазан и все още събирам всякакви идеи.
    Твоят изглежда фантастично!
    Целувки!

    ОтговорИзтриване
  3. Дими, благодаря ти много за похвалните думи! Трогваш ме отново!
    Не съм си и помислила, че само снимките ми ще коментираш. Старая се да показвам рецепти, които ще бъдат интересни за много хора. Не винаги успявам, но...
    Поздрави и весел уикен ти желая!

    Краси, ще се радвам да приготвиш фазан по тази рецепта! Вкусът му става невероятен!
    Ще чакам отзиви в най-скоро време!
    Поздрави и весел уикенд и за теб!

    ОтговорИзтриване
  4. Ау, по приятно приготвен на външен вид фазан не съм виждал. Със сигурност е бил и много вкусен, успех, Кременова!

    ОтговорИзтриване