30 август 2009

Смокиново изкушение

Продукти:
1/2 пакет финни точени кори
смокини 200-300 гр.
3 яйца
250-300 мл. прясно мляко
1/2 ч.ч. захар/ 100 гр.
1 ванилия
масло

Начин на приготвяне:
Накъсваме корите и ги слагаме в тавичка с кухненска хартия. Върху корите слагаме няколко парчета масло и запичаме в предварително загрята фурна на 200 градуса, докато леко се зачервят. Може да се разбъркат веднъж, за да не прегорят. След това разбиваме добре яйцата, прясното мляко, захарта и ванилията. С тази смес заливаме леко зачервените кори. Отгоре нареждаме тънък пласт от смокините, които преди това сме почистили и нарязали на тънки лентички. Върху смокините поръсваме 2-3 суп. л. захар. Връщаме във фурната и печем, докато сместта се сгъсти, за около 20 мин. Аз пекох докато ми замириса на вкусно опечен сладкиш.
Сервираме леко топъл с топка сладолед.

* Абсолютна импровизация от моя страна, но сладкишът стана много лек, свеж и вкусен.

4 коментара:

  1. Сигурно е вкусен .Има много смокини на пазара ,а аз не мога да попадна на сладки/но това е друг проблем/.Тази доза за колко голяма тавичка е ?Хубав ден.

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря ти, Дани!
    Размера на тавичката е 18см на 30см. Съвсем малка. Тази рецепта, която съм дала е примерна, понеже аз слагах всичко на око. Моите смокини също не бяха от най-сладките, и затова ги посипах със захар отгоре.
    Весел ден и на теб!

    ОтговорИзтриване
  3. Чудесен е и съм сигурна, че е много вкусен десерт.
    Монго добро предложение, пълна си с идеи.
    Позсрави Латинка

    ОтговорИзтриване
  4. Много хубав и лек сладкиш БЕШЕ!
    Изяде се на момента...
    Поздрави и за теб Латинка!

    ПП: А аз мислех, че ще отиде в кофата...

    ОтговорИзтриване