03 август 2009

Желиран къпинов сладкиш

Продукти:
къпини 500гр.
желатин 3 пакетчета
заквасена сметана 1 кут./500гр.
бишкоти
пудра захар за овкусяване на сметаната 3-4 с.л.
Начин на приготвяне:
Къпините слагаме в тенжерка, наливаме вода колкото да ги покрие поне два пръста над тях и варим за 10 мин. Овкусяваме със захар ако не са сладки. След това охлаждаме и отливаме от сиропа в друг съд, но не всичкия. Желатина приготвяме така: Първо го заливаме с 30-40 мл студена вода и изчакваме да набъбне, за около 10-15 мин. След това загряваме в микровълновата за 10-15 сек., колкото да се разтопи напълно, но не трябва да завира. Сипваме в охладения сок, разбъркваме и сипваме в тавичката. Аз съм ползвала от правоъгълните, които се водят за хляб, козунак и кекс. Слагаме тавичката в хладилника докато стегне, за около 20 мин. След това процедираме по същия начин с останалата част от къпините. Слагаме и него в тавичкта. Охлаждаме го. След това овкусяваме сметаната с пудрата захар, желираме го и него по същия начин. Сипваме го върху вече желираните къпини. Най-отгоре нареждаме един ред бишкоти, предварително напоени в прясно мляко или вода. Оставяме в хладилника за 30 мин. и е готов. Обръщаме го в поднос, като предварително сме топнали тавичката в гореща вода, за не повече от минута.

Много приятен и разхлаждащ сладкиш!

6 коментара:

  1. Чудесен е! Харесвам подобни предложениq: лесни, сравнително бързи, семпли и... вкусни!

    Поздрав и :-)

    ОтговорИзтриване
  2. Много е хубав, даже вече съм замислила следващия с желатин. Ама ще ме бият в къщи... Не дават да правя сладкиши...
    Поздрави и за теб Дими!

    ОтговорИзтриване
  3. Леле........ изглежда много изкусително, апетитен, а съм сигурна, че е много вкусен.
    :-)

    ОтговорИзтриване
  4. ghost13, да много вкусно Беше!
    Благодаря че се отбивате при мен!
    Поздрави и усмивки и за вас!

    ОтговорИзтриване
  5. Очаква те награда при мен.Поздрави Nanita!

    ОтговорИзтриване
  6. Тоя сладкиш изглежда ужасно примамливо, направо ми иде да изям монитора. А за вкуса не се съмнявам, защото много харесвам такива летни десерти. Поздрави :)

    ОтговорИзтриване